Boka ditt flyg!
- Vart och när vill du åka?

Vanliga frågor


FÖRE BOKNING

Hur fungerar Golf Plaisir Flexresor?

Golf Plaisir Flexresor är ett alternativ för dig som vill ha flexibilitet! Vill du boka ett helt paket med flyg, hotell och golf eller bara en eller några av dessa tjänster? Du väljer själv när, var du vill åka och hur länge du vill vara borta. Du väljer själv ditt boende och de golfbanor och antal starttider du vill. Du kan starta i vilken ordning du vill med dina val. Dina val sparas löpande i en kundvagn. På Golf Plaisir Flexresor reser du på egen hand och resan kan endast bokas online på denna hemsida.

Hur betalar jag min resa?

Du kan betala med bank- eller kreditkort eller internetbank. Hela beloppet ska betalas vid resans bokning.

Vi är en större grupp som skall resa, kan det göras i en och samma bokning?

Då de flesta flygbolag har speciella regler och villkor, och ibland fördelaktiga priser, för gruppbokningar är det inte möjligt att söka/boka för fler än 9 personer åt gången. Om du önskar att göra en gruppbokning – ta kontakt med vår säljavdelning för våra ordinarie Golf Plaisir-resor.

Kan Ni skicka mig en offert på en Golf Plaisir Flex-resa?

Nej. Då priser och tillgänglighet på hotel, och flyg ändrar sig hela tiden är det inte möjligt. De mest uppdaterade priset får du genom att göra ett nytt sök.

Kan jag beställa min Flex-resa över telefon eller via e-post?

Nej. Flexresor kan endast beställas online via denna hemsida.  

FÖRE RESAN

Hur mycket bagage får jag ta med mig?

Mängden bagage som du får ta med dig på flygresan varierar beroende på vilken typ av biljett du reser med. Kontrollera vad som gäller för ditt flygbolag på deras hemsida.

När får jag mina flygbiljetter och resedokument?

När du bokar din resa får du ett mejl som heter Dina resedokument. Detta dokument är din biljett och ska tillsammans med din bokningsbekräftelse skrivas ut och tas med på resan.

Hur gör jag om jag behöver avboka min resa?

Om du måste avboka din resa, kontakta oss på e-post: flex-golf@golfplaisir.se.

Kan jag ändra på min flygresa?

Flygbiljetter kan i regel inte ändras. VIssa ändringar kan ibland göras och då mot administrativ avgift + ev. avgifter från flygbolaget och skillnad i biljettpris. Kontakta oss på e-post flex-golf@golfplaisir.se i det fall du behöver ändra din flygresa.

Kan jag ändra hotell?

Majoriteten av alla hotell är inte av- eller ombokningsbara. Kan i vissa fall ändras och då mot administrativ avgift + ev. avgifter från hotell och skillnad i rumspris. Kontakta oss på e-post flex-golf@golfplaisir.se i det fall du behöver ändra ditt hotell.

Kan jag ändra mina starttider för golfen?

Starttider kan ändras i de fall golfklubben medger detta och tillgänglighet finns. Administrativ avgift + ev. avgifter från golfklubben och skillnad i greefee pris tillkommer. Kontakta oss på e-post flex-golf@golfplaisir.se i det fall du behöver ändra dina starttider.

Är det säkert att resa dit jag vill boka min resa?

Golf Plaisir och Apollo följer alltid UD:s reserekommendationer. Läs mer på UD:s webbplats.

Vilka vaccinationer behöver jag?

För att förebygga sjukdom under och efter din semester är det ditt eget ansvar att i god tid innan resan undersöka vilka vaccinationer du behöver ta. Genom ett besök på en vaccinationscentral får du hjälp med vaccinationsskydd samt råd om vilka förebyggande åtgärder du bör vidta för att inte bli sjuk. Researrangören har inte ansvar för att informera dig om sjukdomar och smitta som, permanent eller till och från, kan komma från resmålet. Vid graviditet gäller vissa restriktioner för flygresa. Om du är osäker kontakta flygbolaget.

Vad gäller angående pass och visum?

Du är själv ansvarig för att iaktta nödvändiga formaliteter för resans genomförande, som t ex innehav av giltigt pass, visum, vaccinationer och försäkringar. För visumfrågor hänvisar vi till respektive lands ambassad och konsulat. Här kan du ta del av allmän passinformation.  

UNDER RESAN

Hur och när kan jag checka in?

Vi rekommenderar att du checkar in minst två timmar före avresa för resor inom Europa och minst tre timmar före avresa för resor utanför Europa. Eventuella ändringar i avgångstider meddelas normalt via mejl eller sms. Det är därför viktigt att du är tillgänglig på det mobiltelefonnummer samt mejladress som du angivit i din bokning.

Är flyget i tid?

För att veta om ditt flyg är i tid rekommenderar vi att du alltid kontrollerar aktuella flygtider i god tid direkt med flygbolaget eller på checkmytrip.com. Det är resenärens eget ansvar att kontrollera och ta del av eventuella tidtabellsändringar och Golf Plaisir eller Apollo ansvarar inte för eventuella extra kostnader som då kan tillkomma. Golf Plaisir och Apollo följer alltid det aktuella flygbolagets regler vid tidtabellsändringar.

Kommer jag möta personal från Golf Plaisir på flygplatsen vid ankomst?

Nej. När man åker på en Flex-resa reser man på egen hand. Det kommer inte vara Golf Plaisir personal tillgängliga på plats för de som reser på en Flex-resa. Ingen flygplatstransfer är inkluderad utan löses på egen hand.

Hur tar jag mig till hotellet, golfbanan?

När du köper en Flex-resa reser du på egen hand och du är själv ansvarig för dina transporter till och från t.ex flygplatsen och hotellet.  

EFTER RESAN

Hur reklamerar jag en resa?

Gäller ditt ärende sjukdom, skada eller inbrott hänvisar vi till ditt försäkringsbolag. Har du en reklamation gällande din resa fyller du i detta formulär. Glöm inte att dina synpunkter ska vara oss tillhanda senast två månader efter hemkomsten.
Hittar du inte svar på din fråga här kontakta oss på e-post: flex-golf@golfplaisir.se eller på tel: +46 8 519 303 09